Bangkok, Ayutthaya en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maarten en Esther - WaarBenJij.nu Bangkok, Ayutthaya en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maarten en Esther - WaarBenJij.nu

Bangkok, Ayutthaya en Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Esther

10 September 2014 | Thailand, Chiang Mai

Gisteren rond het middaguur opgehaald ons hotel in Bangkok door een tourguide die ons via Ayutthaya (de voormalige hoofdstad van Thailand) naar het treinstation daar zou brengen. De nachttrein vertrekt om 19:45 dus er is tijd genoeg en de tour meneer zou ons wat tempels laten zien en het zomer verblijf van de koning.
Een erg groot complex met een aantal gebouwen waaronder de slaap verblijven van de prinsen en prinsessen het hoofdverblijf van de koning en een gebouw wat koning Rama de 5e heeft gekregen van de chinezen.
Vanwege de omvang van het geheel werden er golfkarretjes aangeboden zodat je niet alles hoefde te lopen en hier waren we erg blij mee.
Na een 2 uur rond rijden en kijken zijn we weer in de auto gestapt om nog wat andere tempels te bekijken die heel wat jaren terug zijn gesloopt en gebombardeerd door de birmezen. De tempels vallen nu onder de Unesco en zij zien er nog geen noodzaak in om de tempels te renoveren en dus blijven het ruïnes want de Thai zelf mogen er niet aankomen omdat het onder de Unesco valt.
Wel zijn het allemaal indrukwekkend grote tempels met al de kleuren en de gouden boeddha's.
Aan het einde van de middag zijn we afgezet bij het treinstation maar met nog 3 uur wachten voor de boeg hebben we een tuktuk genomen naar een winkelcentrum in de buurt om daar de tijd vol te maken.
De trein kwam netjes op tijd en ons bedje was al klaargemaakt.
Een dame kwam langs om de bestelling op te nemen voor het avondeten en het ontbijt. En ondanks de mc donalds van een uur geleden ging een plaatselijke Pad Thai er best nog wel in.
Rond 22 uur de oogjes dicht gedaan en de wekker gezet om 00:00 uur voor de live aankondiging van de iPhone 6 :-).
Hierna nog wat gedommeld
Maar niet echt geslapen.
Om
07:00 uur kwam het ontbijt en werd het bed weer omgetoverd tot bank
Om 08:00 reed de trein het station van Chiang Mai binnen.
Op zoek naar een taxi en op naar het hotel.

• 11 September 2014 - 20:30

Jan:

Hallo, daar ben ik weer.
    Schitterend om te lezen wat jullie doen daar in Thailand.
    Die treinreis lijkt me ook wel wat, neem maar een ticket
    mee voor ons, wij gaan ook zoiets doen volgend jaar.

Af en toe zie ik Bruce buiten lopen en rent Yvonne
    achter hem aan. Leuk om te zien. (sorry Yvonne,
    niet lelijk bedoeld hoor).
    Ik zal Bruce de groeten doen.

Jan

• 14 September 2014 - 16:40

Yvonne:

Haha Jan, ik ren er achteraan inderdaad als James in het zicht is van Bruce
    Maar verder niet hoor....
    Hij luisterde goed en is kalm