Bangkok 2.0 - Reisverslag uit Bang Rak, Thailand van Maarten en Esther - WaarBenJij.nu Bangkok 2.0 - Reisverslag uit Bang Rak, Thailand van Maarten en Esther - WaarBenJij.nu

Bangkok 2.0

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Esther

09 September 2014 | Thailand, Bang Rak

Na een korte nacht ging vanmorgen om 05:30 de wekker. We moesten om 06:15 de taxi nemen om op tijd te zijn voor de fietstour hier in Bangkok.
De fietstocht deden we bij Co van Kessel.
Een Nederlander die heel wat jaren geleden een bedrijf is begonnen hier met fietstochten door Bangkok. 'Mister Co' zelf is 2 jaar geleden overleden maar het bedrijf bestaat nog en draait op volle toeren.
Een aantal tours per dag en verschillende lengtes en routes.
Wij deden de 5 uur durende fietstocht welke begon in Chinatown. Daar door smalle steegjes en langs winkeltjes langs de huizen waar de Thai wonen en uiteraard de chinezen. Vervolgens fiets je zo vanuit een steegje de vismarkt op waar de vis zo goed als niet gekoeld ligt, met af en toe een varken er tussen en uiteraard mogen de wilde katten ook niet ontbreken.
Ik denk dat de Thaise bevolking een enorme afweer hebben.
De tocht ging verder richting de rivier welke we met een boot zijn overgestoken. Aan de overkant was het een stuk rustiger omdat het werken enz zich allemaal afspeelt in het centrum van Bangkok.
Hier was al meer groen en zo fietsen we vanuit een woonwijk de bananenplantage op waar ook de mangobomen staan en de kokosnoten groeien. Vervolgens via smalle weggetjes over het water de weg vervolgd en na een poosje weer op een bootje (longtail boot) door de kanalen van Bangkok. Ook wel het Venetië van Azië genoemd. Langs de oever lagen verschillende varanen te bakken in de zon en te wachten op wat lekkers.
Ook de vis ontbrak niet. Enorm grote vissen boven op elkaar vechtend voor een stukje brood.
Na een stukje fietsen kwamen we bij een lokaal eettentje waar de lunch voor ons klaar stond. Heerlijk Thais eten. Beetje pittig maar erg smaakvol en het kon niet op.
Hierna nog een klein stukje gefietst, fietsen weer op de boot en terug naar het hoofd kantoor om de fietsen in te leveren. Dit alles hebben we gedaan in een groep van 11 personen en uiteraard alleen maar nederlanders. (En 1 Vlaamse)
We waren zeiknat van de warmte en toe aan een douche dus zijn we retour hotel gegaan. Zwemkleding aan en paar baantjes gezwommen. Hierna lekker douchen en een beetje slaap ingehaald van de afgelopen nacht.
Toen we wakker werden zijn we richting het MBK gegaan. Een enorm winkelcentrum waar echt alles te krijgen was.
Nog een soort van Ebay 'live' zeg maar.
We hadden een extra SD kaartje nodig en een adapter om de filmpjes op de iPad te zetten dus deze maar ingekocht hier.
Daarna bij het HardRock cafe gegeten (wat ondertussen traditie is geworden) en toen weer terug richting het MBK. Daar wilde Esther de nagels later manicuren en omdat mijn voeten ook niet echt waren om over naar huis te schrijven heb ik mij laten pedicuren :-).
Ik denk dat het meisje nog nooit zoveel werk heeft gehad met een paar voeten maar het resultaat mag er zijn. ;-).
Esther weer mooie nageltjes en ik verzorgde voeten.
Nu lekker op de kamer nog wat drinken en dan weer heerlijk slapen.

Doeg