Koh Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Maarten en Esther - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Maarten en Esther - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Esther

27 September 2014 | Thailand, Ko Phi Phi Don

De wekker ging vroeg na een erg korte nacht vol muziek, gegil en feestende mensen.
We moesten om 07:30 bij de duikshop zijn en hier stond de koffie gelukkig klaar.
Charlotte was onze duikgids voor die dag.
Onze duikspullen waren al op de boot en we hoefden alleen maar onze loodgordel zelf mee te nemen.
Eenmaal op de boot moesten we onze vragenlijst inleveren en heeft Charlotte de vragen nagekeken en was tevreden.
Hierna kregen we een korte briefing en namen we de handsignalen nog even door.
Ook moesten we eenmaal op de bodem nog een paar kleine oefeningen doen als opfrissing zoals het masker af en weer op doen, de ademhalingsautomaat uit en weer in doen enz.
Hierna begon de duik. Veel gezien onder water. Grote schildpadden, clownfish, krab, maanvissen en heel veel mooi koraal.
Toen kwamen we aan bij wat rotsen onder water met 2 gaten erin en Charlotte gebaarde ons of wij er door willen/ durven.
Dit wilden we wel en dus gingen we erdoor wat best wel krap was maar het ging helemaal goed en we zwommen er rustig door heen.
Na bijna een uur had ik mijn lucht bijna op en moesten we naar boven.
Esther had nog een keer zoveel lucht als ik maarja samen uit... Samen thuis.
Eenmaal weer op de boot stond de lunch klaar en gingen we naar een andere duikplek.
Na het verwisselen van de luchttank gingen we weer te water voor de 2e duik die wederom erg mooi was! Weer veel gezien en vooral heel veel mooi koraal.
Uiteraard ook weer schildpadden, heel veel mooi gekleurde vis en andere zeebewoners. En zoals gewoonlijk had ik weer als eerste de tank leeg en moesten we opstijgen.
Rond 13 uur stonden we weer aan land met weer 2 duikervaringen rijker. Logboekjes ingevuld en Charlotte naar een meer geschikt hotel gevraagd. Na wat tips zijn we naar het eerste hotel gelopen en deze zag er goed uit. Zwembad, airco, stille kamer en 1 minuut lopen van de pier waar we morgenochtend naar toe moeten.
Dus bij het andere hotel uitgecheckt en de tassen opgehaald.
'S middags lekker in het zwembad gesprongen en daarna nog even de kraampjes afgestruind naar souvenirs :-).

'S avonds weer wat eten opgezocht en wat drinken en daarna lekker gaan slapen.

• 27 September 2014 - 09:07

Jan:

Maarten, is ook logisch van die lucht,
    jij hebt de longen groter dan Esther,
    dus gebruik je meer lucht.
    Mooi om te lezen van dat duiken.

Alles gaat goed met Bruce, hij is heel lief
    en rustig. Hij doet het goed hoor.

groetjes, Jan