Amsterdam - Bangkok - Reisverslag uit Bang Rak, Thailand van Maarten en Esther - WaarBenJij.nu Amsterdam - Bangkok - Reisverslag uit Bang Rak, Thailand van Maarten en Esther - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Esther

06 September 2014 | Thailand, Bang Rak

Vrijdag ochtend op tijd opgestaan. Laatste spulletjes gepakt huis nog een beetje aan kant gemaakt en op naar het station.
Er is in de ochtend een koperdiefstal geweest rondom Schiphol dus de berichten waren dat we tot aan Hilversum konden reizen met de intercity en vervolgens met de bus verder.
Onderweg kregen we ineens bericht dat de rails gerepareerd was en we toch doorreden naar Schiphol.
Naast en om ons heen in trein zat een volleybal team met 10 dames (50+) die hun jaarlijkse weekendje weg hadden en het erg gezellig hadden en waar we onze snoep en koek mee gedeeld hebben.
In Hilversum stapten zij uit en kregen we een heel uitzwaaicomité.
Eenmaal op Schiphol de rugzak ingeleverd, ingecheckt en na een uurtje het vliegtuig in.
De 3e stoel naast ons bleef leeg dus we hadden alle ruimte. Voor ons zat een stel van dezelfde leeftijd als ons en zij gingen een rondreis maken door Zuid-Afrika. Dus het begin van de vlucht hebben we onze tijd gedood met een gezellig gesprek.
In Dubai hadden we na 6,5 uur onze tussenstop en hier hebben we wat gegeten en gedronken en na 3 uur zaten we opnieuw in het vliegtuig voor de overige 6,5 uur naar Bangkok. Wederom kwam er geen 3e persoon naast ons en hebben we het onszelf comfortabel gemaakt en bijna de hele vlucht geslapen.
Eenmaal met de wielen weer aan de grond hebben we de tas opgehaald en zijn we per air-train richting de wijk van ons hotel gegaan.
Het laatste stukje wilden we lopen maar vanwege de hitte en de vermoeidheid (en de aantrekkingskracht van een TukTuk) hebben we het laatste stuk per TukTuk afgelegd.
Heerlijk met de wind door de haren de stad door, op naar het hotel.
Daar ingecheckt waar we verwelkomt werden met een glaasje zoete drank.
Het is een mooi modern hotel met een heerlijke boxspring dus dat komt goed vanavond.
Na een heerlijke douche en schone kleren en even lekker luieren hebben we de Sky-Train gepakt en daarna wederom een TukTuk richting Khoa San Road. Dé 'place to be' voor de backpacker. Het is een straat met alleen maar kraampjes, prutjes, massage salons, restaurants en pingpong show's.
Erg gezellig allemaal en hier hebben we dan ook onze eerste massage gehaald van deze vakantie.
Een half uur durende voetmassage voor nog geen €3,- p.p. Haha.
Gelijk maar een simkaart gekocht met onbeperkt internet zodat we bereikbaar blijven :-).
Hierna nog even wat gegeten wat overigens ook geen drol kost (lees €1,- per gerecht) en daarna de TukTuk weer terug richting hotel.
Hier nog even een drankje gehaald en straks lekker slapen.

Lao jer gun

• 06 September 2014 - 23:56

Rob:

Goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen! Heel veel plezier !!! Geniet ervan!!
    Groetjes Rianne en Rob!