Phuket en eilanden - Reisverslag uit Ban Ai Dao, Thailand van Maarten en Esther - WaarBenJij.nu Phuket en eilanden - Reisverslag uit Ban Ai Dao, Thailand van Maarten en Esther - WaarBenJij.nu

Phuket en eilanden

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Esther

19 September 2014 | Thailand, Ban Ai Dao

De wekker ging wederom op tijd voor ons kayaktocht.
Rond half 9 waren we bij de pier en konden we aan boord van onze boot.
We kregen een briefing van wat we gingen zien en doen enz.
Tijdens de tocht er naar toe ging de bemanning elk naar een stelletje toe voor een praatje en zo werd je gekoppeld aan je gids van die dag. Wij hadden Tommy. Een wat oudere Thaise man met een half gebit en grote oren. Een hele lieve man die ons van alles vertelde over hoe hij leefde enz.

Eerst gingen we naar 'batcave' een grot in een van de vele rotsen waar we met een kano in gingen. Voor de grot zat een hele groep apen die we konden voeren.
Tommy had liever niet dat we gingen voeren want sprongen de apen de kano in en dan konden ze ook je spullen jatten.
Kim en Fais hadden we bananen mee en de apen kwamen idd in de kano. Niks gejat gelukkig en leuk om te zien :-).
Door de grot waar het pikdonker was kregen we een zaklamp en na een tijdje hingen er een heleboel vleermuizen boven ons te slapen.
Een stukje verderop kwamen we de grot uit en kwamen we op een soort van binnenplaats met hele hoge rotsen, bomen, en veel vogels apen en vissen.
Erg indrukwekkend!
Na een rondje gingen we terug naar de grote boot en op naar de volgende grot.
Opnieuw een grot bezocht met een erg mooie binnenplaats!

Hierna even gezwommen in de zee en vervolgens naar het bekende James Bond Island van 1 van zijn films.
Hier staat een rots/ pilaar rechtop in het water. Op het strand niks anders als kraampjes en dure prut. Onze gids had ons rondgeleid en we hadden het zo warm dat we vroegen of we weer terug naar de boot konden om te zwemmen. Uiteraard was dit geen probleem en zo konden we lekker afkoelen. Van de boot springen en duiken en hierna stond de lunch klaar op de boot.
Na deze heerlijke lunch kwamen we aan op Lawa Island waar we een uur hadden om te relaxen, zwemmen, drinken en paddelen.
Erg tropisch allemaal en echt geweldig mooi!
Hierna nog half uurtje varen voordat we weer aan vast land stonden.
Hier werden we door de hele staff bedankt en werden we weer naar ons hotel gebracht.
De scooter moest nog worden ingeleverd dus dit maar direct gedaan.
Even kipspiesje van de plaatselijke bbq naar binnen gewerkt en daarna heerlijk wezen douchen.
We hadden 's avonds weer afgesproken bij restaurant Hooters met Kim en Fais waar we weer heerlijk hebben gegeten.
Na nog wat drankjes werd het dan toch tijd om afscheid te nemen en gaan we elkaar in Nederland weet zien.
Bedankt voor de gezellige dagen!!!

See you tomorrow!

• 19 September 2014 - 17:29

Jan:

Hey, here a message from Tommy, Maarten I like you,
    would you be my friend. I'm looking for a good
    dentist in Holland. I want to go with you to
    Enschede and stay with you for a half year.

Oke?

gloetjes