Chiang Mai - Pai - Reisverslag uit Ban Hua Na, Thailand van Maarten en Esther - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Pai - Reisverslag uit Ban Hua Na, Thailand van Maarten en Esther - WaarBenJij.nu

Chiang Mai - Pai

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Esther

13 September 2014 | Thailand, Ban Hua Na

Vanmorgen op tijd opgestaan. Tas ingepakt en met de taxi naar de scooterverhuur gegaan.
Het plan was om met de scooter van Chiang Mai naar Pai te rijden. 140km rijden door de bergen met maar liefst 762 bochten.
De scooterverhuur brengt de backpacks naar Pai en dus hoeven we alleen maar onze kleine rugzak mee te nemen.
Tank vol gegooid, eten en drinken gekocht en gaan.
Het eerste stuk rijden we door de stad en is het nog druk en stoffig. Na een goed uur rijden nemen we een afslag en rijden we al snel het groene Thailand tegemoet.
Hoog, laag, bochtje naar links, bochtje naar rechts. En dit voor 5 uur lang.
De weg was erg mooi en groen en met een tussenstop bij een grote waterval maakte het de rit compleet.
Na heel wat bochten en op en neers begon het hoog in de bergen te regenen. Beetje frisse wind erbij door het harde rijden en het werd nog koud ook... Maar niet klagen want we hebben alleen nog maar mooi weer gehad.
Verderop op de route stond er ineens een oranje pion aan de linker kant (we rijden hier links) en daarna niks meer. Het stuk achter de pion was wat zwarter als de rest maar verder niks raars aan.
Eenmaal op dit stuk had ik op een gegeven moment door dat het vers asfalt was en met dat ik dit Esther wilde zeggen kwam er een bocht en gleed Esther onderuit. Achter ons reed een busje met 2 Thaise mannen die direct uit stapten en hielpen. Esther rechtop, scooter rechtop. De heren haalden een fles water en een doek en Esther en ik bekeken de schade aan Esther. Beide voeten, de handen en de kleren compleet zwart van het teer. Alles plakte maar gelukkig geen grote verwondingen o.i.d.
Wel een pijnlijk been (andere been deed al zeer van de val tijdens het raften).
We moesten nog ruim een uur rijden en de rest van de rit ging gelukkig goed.
We reden Pai binnen en het voelt direct al relaxed, lekker warm en rustig.
We reden naar ons hotel, ingecheckt en snel douchen. Maar ja... Hoe krijg je teer van je lichaam. En hoe vraag je dit aan een Thai die weinig tot geen engels sprak...
Met google translate kwamen we een heel eind en nadat ik de backpacks had opgehaald kwam de jongen van het hotel met een flesje benzine en zei dat het hiermee moest lukken.
En ja hoor op de mooie witte handdoeken
van hier wat benzine gegooid en poetsen maar. Nu kwamen ook de blauwe plekken van Esther naar voren. De knieën en benen zijn echt compleet blauw! Alsof ze door een bus is overreden.
We hebben een tube crème gekocht tegen spierpijn en na een heerlijk baantje zwemmen, wat eten en een douche heeft Esther zich ingesmeerd en hebben we een film geleend hier en lekker een filmpje gekeken.
Morgen lekker een zwembad dag en helemaal niks doen!
Het resort leent zich er goed voor want het is echt prachtig! Mooi zwembad, palmbomen, eten en drinken en onze kamer naast het zwembad.
Morgen dus een kort verslag ;-).

Adios!

• 13 September 2014 - 17:59

Yvonne:

Ik zag net je benen!
    Wat zie je eruit!!
    Morgen inderdaad maar niks doen.....stil blijven en veilig bij het zwembad blijven....
    Arnica verkopen ze daar natuurlijk niet....

• 13 September 2014 - 18:23

Fam. Prijs:

Wat beleven jullie toch weer veel!
    Ik hoop dat de blauwe plekken snel wegtrekken.
    Heel veel plezier daar.

Gr EETSD

• 14 September 2014 - 08:27

Jan:

Hey, wat lees ik nu weer, Esther gevallen met de scooter?
    Passen jullie wel een beetje op daar?
    Nu geen gekke dingen meer,
    anders kom je nog in een ziekenhuis terecht straks.