2 dagen Chiang Mai - Reisverslag uit Ban Hua Na, Thailand van Maarten en Esther - WaarBenJij.nu 2 dagen Chiang Mai - Reisverslag uit Ban Hua Na, Thailand van Maarten en Esther - WaarBenJij.nu

2 dagen Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Esther

13 September 2014 | Thailand, Ban Hua Na

De afgelopen 2 dagen combineer ik maar in 1 verslag omdat ik een beetje verzaakt heb...
Donderdag werden we om 12 uur opgehaald in het hotel voor een avontuurtje ziplinen door de jungle.
Het was ruim een uur rijden toen we aankwamen in de jungle van Chiang Mai. We kregen een tuigje aan en de nodige haken en ogen om aan de kabels te slingeren en 2 jongens gingen mee om met ons de tocht te maken.
De jongens klikten ons telkens aan de kabels dus we hoefden zelf niks te doen.
Alleen om ons heen kijken en remmen met een bamboe stokje wanneer dat van ons gevraagd werd.
Het hele parcours bestond uit 33 kabelbanen dwars door de jungle en 3 abzeil dingen.
Erg gaaf zoals je door de bossen slingert!
Ook mochten we 2 keer samen roetsjen tegelijkertijd.
Na de hele tocht stond er een heerlijk Thaise maaltijd op ons te wachten en na het ontvangen van ons certificaat en het T-shirt werden we weer terug gebracht.
Na een frisse douche zijn we richting een restaurantje gelopen en hebben we daar wat gegeten en gedronken. Hier hebben we een stel uit Noorwegen ontmoet en met hun wat drankjes genuttigd.
Hierna zijn we de nacht bazaar over gewandeld voor wat souvenirs en daarna lekker naar bed.
De volgende ochtend werden we om 10 uur opgehaald voor een dag raften.
Na 1,5 uur kwamen we aan bij het 'kamp' waar een lunch klaar stond. Na de lunch werden we per pick-up truck 10km verderop gebracht waar we na een instructie de boot in mochten.
Wij zaten met 2 dames uit Vietnam en uiteraard een gids.
Het begon rustig zodat we wat konden oefenen maar daarna begon het wilde stuk.
Esther en ik zijn allebei een keer over boord geslagen wat best wel wat paniek veroorzaakt bij de achterblijvers. Het was een behoorlijk wilde rivier en bij de wilde stukken stond de badmeesters langs de
kant.
De hele tocht was echt super gaaf en wild en zeker voor herhaling vatbaar :-)!
Rond 17 uur waren weer op de kamer en Esther had zich blijkbaar bij de val behoorlijk beschadigd en het hele been ia bont en blauw.
Dus pizza bestellen, filmpje gedownload en lekker op de kamer gebleven.

Slaap lekker!

• 13 September 2014 - 17:02

Jan:

Hey, hallo, doen jullie een beetje voorzichtig daar?
    Straks breekt er nog 1 iets.
    Wel mooi om te lezen wat jullie allemaal
    meemaken daar.
    Doe voorzichtig aan met het bont en blauwe been Esther.

Groetjes Jan en Inge